MUZUN BAŞLICA FAYDALARI

– Muz lif, antioksidanlar ve çeşitli besinler bakımından zengindir.

– Muz, kalp sağlığı için gerekli olan iki besin maddesi olan potasyum ve magnezyum kaynağıdır.

– Muzun düzenli olarak tüketilmesi sindirim sisteminizin sağlıklı çalışmasına destek olur.

– Günlük orta boy bir muz tüketmek, vücudun kallojen yapmasına yardım eder ve hücrelerinizi serbest radikallere karşı korur.

– Kan basıncını düzenler.

– Uzun vadede kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

– Kalorisi düşük, besin ve lif oranı yüksek olduğu için kilo vermeye yardımcı olabilir.

– Haftada birkaç kez muz yemek, böbrek hastalığı riskinizi % 50’ye kadar azaltabilir.

– Muz, egzersizin neden olduğu kas kramplarını hafifletmeye yardımcı olabilir.

– Saç tellerini güçlendirir, daha gür ve uzun saçlara sahip olursunuz.

– Yüksek B vitamini içeriği ile stresi azaltmaya yardımcı olarak, rahat bir uykuya zemin hazırlar.

– Yapılan çalışmalar, muz yemenin astımı olan çocuklarda hırıltıyı önlemeye yardımcı olabileceğini göstermektedir.

– Yüksek demir içeriği nedeniyle muz, anemiden muzdarip olanlara yardımcı olur.

– Muz beyin sağlığını korur.

– Pektin açısından zengin olan muzlar, sindirime yardımcı olur ve vücuttan toksinleri ve ağır metalleri atar.

– Muzdaki yüksek lif, bağırsak hareketliliğini normalleştirmeye yardımcı olabilir.

– Muz yemek gözleri maküler dejenerasyona karşı korur ve kalsiyum emilimini artırarak güçlü kemikler oluşturur.

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment